En
aquesta novel·la negra, L’origen del
pecat, hi ha de tot l’anterior. I és que el pecat no s’entén sense la
persona pecadora i menys sense la religió. Ai! Adam quina maledicció vas
desfermar, i tot per una poma!
I
és que a Lleida hi entenen força de pomes encara que de l’edèn no se’n sàpiga
l’indret.
El
caporal Roure, a qui vàrem conèixer a Ulls maragda, la primera novel·la d’aquesta sèrie, ha d’encarregar-se
d’investigar la mort d’una persona quins restes han aparegut en un cotxe
incendiat a les afores de la capital.
Marta Alòs, la autora, ho ha tornat a fer. A partir d’un fet que a primer cop d’ull policial es podria creure fortuït o circumstancial va desplegant tot un mostrari de comportaments execrables, de venjances despietades i de somnis truncats que sacsegen els pilars de la societat i se’n porten pel davant més d’una vida.
Res
que no es sàpiga per diaris i telenotícies però que descrits amb la seva prosa
arriben més endins i fan més mal. La denuncia d’aquests comportaments per part
de l’autora és plana, directa i entenedora. Es novel·la negra de debò, de la
que no s’amaga i de la que treu les vergonyes al pecat a partir del seu origen.
La
investigació dels mossos compta amb l’ajut, interessat, com no podia ser
d’altra manera, del periodista local Joan Serradell que també intervingué en Ulls maragda, qui, amb les seves
fonts d’informació, resulta determinant en la resolució del cas.
És
una novel·la intensa on l’horror va agafant embranzida fins més enllà del final
del llibre. I on es demostra que en la resolució de casos criminals el factor
sort hi és present i ni s’ha de descartar ni menysprear.
Lleida,
un cop més, escenari de crims salvatges i esfereïdors que porten a creure que
hi ha ments més emboirades que no pas els carrers. Llegiu les novel·les de la
Marta escrites sense embuts ni eufemismes. On la veritat i la ficció van vestides igual. Tal com raja.
0 comments:
Publicar un comentario